[O2] BMN częsty check...Słabiej się zbiera z dołu...logi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krystianen
    Classic
    • 2016
    • 1

    [O2] BMN częsty check...Słabiej się zbiera z dołu...logi

    Czuje,że teraz dostaniesz od moderatora taki link : http://forum.octaviaclub.pl/search.php
  • Maly175
    Drive
    • 2013
    • 78
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    [O2] BMN częsty check...Słabiej się zbiera z dołu...logi

    Witam
    Od dłuzszego czasu borykam sie z tym błedem i zaczyna mnie denerwować, czestotliwoscia check i odłacza turbo.
    000665 - Regulacja ciśnienia doładowania
    P0299 - 006 - Przekroczona granica regulacji - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 5
    Częstość błędu: 2
    Wew.licznik błędów: 21
    Przebieg: 250189 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 11:25:58

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2304 /min
    Moment obrotowy: 280.0 Nm
    Prędkość: 102.0 km/h
    76.05 %
    Napięcie: 14.69 V
    Ciśnienie: 2343.0 mbar
    Ciśnienie: 1618.8 mbar
    za którymś checkiem czasami wskakuje ale bardzo rzadko

    004711 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 3 (N242)
    P1267 - 006 - przekroczono granicę regulacji - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00100001
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 3
    Wew.licznik błędów: 14
    Przebieg: 249722 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 17:44:53

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2464 /min
    Moment obrotowy: 0.0 Nm
    Prędkość: 75.0 km/h
    80.34 %
    Tekst: 5.000 uF
    Tekst: 15.00 mJ
    Tekst: 7 mJ
    Nieznane dane, B/D: 000 000 000

    Kody gotowości: B/D

    Tak to nie ma problemu .

    Wiec od poczatku.Paciet to Skoda Octava 2 RS 2.0 tdi BMN
    Autko mam juz prawie 2 lata, ma na budziku w chwili obecnej 250 tys. Problem meczy mnie od zeszłych wakacji , jak było powyżej 30 stopni na dworze to zapałał się check 99% jak wjeżdżałem na wzniesienia.
    Z czasem temperatura przestała odgrywac role i zapalał sie juz bez wzgledu na temperature ale tez jak były wzniesienia,zazwyczaj rano pod odpaleniu i pierwsza górka ..Od poczatku z okresem co 1,5 miesiąca do czasu az zapalał sie kilka razy dziennie. Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym i pomogło na tyle ze auto przed zabiegiem wkręcało sie na 1,2,3 biegu na około 75% swojej mocy ,4,5,6 około 100-120 km na godzine i check(ale tylko na 4,5,6 biegu jak przekroczyłem około 2200 obrotów)Z czasem wymieniłem czujnik na nowy ale nie za wiele to dało , z tym ze błąd załapywał na 5 i 6 biegu tylko!
    Jak sie jeździłem dynamicznie kręciłem silnik było wszystko ok,ale jak jechałem szybciej na obwodnicy i zwolniłem do 100 km bo ktos albo zajechał albo wiecie najpierw sie wjeżdża na pas a później patrzy czy cos jedzie ,przy mocnym naciśnięciu gazu odraz "spirala " na desce.
    Tej zimy pojawiał sie błąd ale rzadko,ale jak sie cieplej zrobło to częstotliwość wzrosła.Po zgaszeniu silnika moc powraca.
    Co do napraw mi wiadomych:

    Przy 150 tys wymieniono podobno wtryski w akcji serwisowej w niemczech.
    Wymieniłem kolektor dolotowy z BDK bez klapek bo moje juz miały na ośce przedmuch,elektrozawór zostawiony -zaślepiony przewód.
    Podmieniałem elektrozawory na inne- bez zmian.
    Auto ma boxa- po ściągnięciu takie same objawy,wiec wnioskuje ze to nie on jest przyczyna.
    Zaobserwowane ze autko słabo sie zbiera z dolnych obrotów(nie tak jak na początku).
    Dpf siedzi ale przez dwa lata zapaliła sie kontrolka raz , i nigdy jej więcej nie widziałem w dniu zakupu zapełnienie filtra wynosiło 68 %popiołu ale autko śmigało i nie miało problemów, w chwili obecnej jest 78%,tez śmiga choc wydaje mi sie że jest trochę słabsze )
    Choc duzo jezdze po miescie ,trasy tez często latam.
    A z zwiazku że słyszałem różne opinie co jest usterka nie mam ochoty kupować nowego silnika bo komus sie wydaje ,wydać pieniądze i problem pozostanie,a chce usunąć usterkę.

    Vag widzi to ciagle:
    Tryb 03: Kody błędów związane z emisją spalin

    Adres 7E8: Nie znaleziono błędów.

    Dołączam logi;
    basic settings

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


    Statyczne

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


    Dynamiczne

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


    To wszystko z moich obserwacji.Podejrzenia moje ,albo ten wtrysk albo dpf.
    Proszę kolegów o analizę logów.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Byles na akcji serwisowej wymiany pompek ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • Maly175
        Drive
        • 2013
        • 78
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Osobiscie nie,w serwisie sprawdzali i w niemczech bylo grzebane z tym ale nie wiem czy wszystkie... auto 4 lata temu wrociło do nich na lawecie.

        Komentarz

        • looker
          RS
          • 2008
          • 1886
          • Octavia II (1Z3)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          Co prawda błędy tego nie sugerują ale sprawdź czy nie przepaliła się rurka łącząca chłodnice spalin z EGR. Miałem ten problem i dołu nie było, błędy były.
          Potem od razu obejrzyj samą chłodniczkę spalin też. Czasem lubią się rszszczelniać. Efekt ten sam + ew. syczenie.
          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

          Komentarz

          • Maly175
            Drive
            • 2013
            • 78
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            Powiem ci szczerze ze po wymianie kolektora(a było to troche czasu temu,ale obiawy takie same przed i po wymianie ) czuc jakby troche spaliny ale tylko w okolicach dolotu, rurka wyglada na cała , zastanawiam sie czy nie spieprzyli czegos przy wymianie kolektora ...Bede musiał go chyba sciagnac i zobaczyc co go boli.

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Ja właśnie spieprzyłem rurkę w czasie wymiany swojego kolektora ;-)
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • Maly175
                Drive
                • 2013
                • 78
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                A możesz powiedzieć w którym miejscu dokładnie ci sie rozszczelniła?

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  Sam ją popsułem bo nie zauważyłem, że jest przykręcona do bloku silnika w mniej więcej 1/3 długości, przy pomocy blaszki. Trochę siłowo ją potraktowałem bo przeszkadzała mi w dojściu do 1 ze śrubek EGR-u. Dokładnie przy tej blaszce zrobiła się dziura a tak niefortunnie ten przedmuch tamtędy wychodził, że do złudzenia przypominało to nieszczelność dopiero co przykręconego kolektora. Ale ja się z tym miałem ! :-)
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Rozumiem ze objawem bylo to ze nie bylo dołu ?
                    Robiles logi wtedy ?
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • Maly175
                      Drive
                      • 2013
                      • 78
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Powodem był check a słaby dół wystąpił po tym fakcie,logi zrobione z słabym dołem.Na chwile obecna tak auto jezdzi.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Pytałem kolegi looker :wink:
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          przemik, tak - nie było dołu. Robiłem logi i doładowanie żądane zrównywało się z zadanym przy ok. 3300-3500rpm. A to już fajne nie było.
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • Maly175
                            Drive
                            • 2013
                            • 78
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            Powiedz mi czy z zwiazku z twoja usteka wyskakiwala ci spirala na desce??

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              Raz spirala a innym razem dałem radę "checka" wywołać nawet ;-)
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • Maly175
                                Drive
                                • 2013
                                • 78
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                Czyli komputer rozne interpretowal błąd.
                                U mie jest zazwyczaj przy pierwszym odpaleniu np rano jak auto stalo przez noc(albo okolo 8 godz-srednio co 200-300 km ) ale to odrazu idzie wyczuc ,dajesz gazu a ono nie idzie tak jak powinno np na 5 ,czasami zejscie na 4 i przeciagniecie na obrotach do 3500 pomaga przed spiralka ...
                                musze zajrzc do tego przewodu choc nie ukrywam ze teraz zbytnio nie mam czasu na to :/

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #17
                                  Różnie interpretował bo w międzyczasie szukałem przyczyny i nieświadomie ruszałem tą rurkę raz bardziej a raz mniej otwierając nieszczelność. Jak przypadkiem ją przymknąłem to była różnica na plus w zachowaniu się auta. Ale logi nadal nie były za ciekawe...
                                  Zajrzeć tam to dość niewygodna sprawa. A wymiana tej rurki to już masakra... Poddałem się po 2 godzinach i pojechałem do mechanika. Ten walczył ze 3 godziny i dał radę w końcu.
                                  Sprawdź na początek czy przy odpalonym silniku nie czuć spalin pod maską lub/i czy ich nie widać przy przegazowaniach. U mnie to był ewidentny objaw nieszczelności.

                                  Poza tym - musisz zrobić logi. Miałem też kiedyś problem z pompa vacum. Ale to wyszło na diagnostyce u tunera przed robieniem softu.

                                  jeszcze jedno: w kwestii sterowania doładowaniem to obejrzyj przewód idący do zaworu sterującego turbiną (okolice podszybia). Często przecierają się przewody w tym plastikowym peszlu. Może tam coś krzaczy...
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • Maly175
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 78
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    Wiesz mam nieszczelność, w okolicy egr , tam gryzie w oczy :/
                                    a z boku nic, właśnie najbardziej jest okopcone w okolicy egr.
                                    Myślałem ze to uszczelki 3 razy rozbierane, i nie pomogło dla tego obstawiałem kolektor.
                                    Przewody sa cale sprawdzałem po kolei ,wyciągnąłem wszystkie...

                                    [ Dodano: Wto 21 Kwi, 15 23:04 ]
                                    ps .logi zrobiłem są u góry :twisted:

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #19
                                      U mnie też to wyglądało jak nieszczelność z EGR. Nawet go 2 razy przez to rozbierałem. A na koniec okazało się, że to ta zasrana rurka...
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • Maly175
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 78
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        Dobra pzrekonałeś mnie :wink:
                                        zajrze tam , a jak będzie faktycznie dziura to może jakiś klej do metal załatwi sprawę bez rozbierania

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #21
                                          Dojście jest tak dramatyczne, że nie masz co się łudzić. Nawet samą nieszczelność ciężko mi było zlokalizować/zobaczyć... Bardziej na wyczucie to robiłem i patrzałem gdzie okopcone było. Musisz na początku znaleźć śrubkę mocującą rurkę od czoła bloku silnika. Pomiędzy przewodami jest małe uszko i nakrętka, chyba na klucz 10 albo 12 (na grafice widać o co chodzi). A potem już tylko nurkować z lampką, komórką etc. i szukać dziury w całym :-)
                                          Załączone pliki
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          • Maly175
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 78
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                            #22
                                            Wiem ,tam dostep dp czegokolwiek jest ...mało praktyczny ...
                                            sprobuje najpierw spryskac jakims plynem moze okaże sie gdzie cos puszcza...

                                            Komentarz

                                            • looker
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1886
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              A na drugim zdjęciu zaznaczyłem dokładnie gdzie miałem okopcone od tej nieszczelności.

                                              [ Dodano: Wto 21 Kwi, 15 23:30 ]
                                              Podobno można sprawdzić to zwykłą pianką do golenia. Przedmuchy zaraz widać :-)
                                              Załączone pliki
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz

                                              • Maly175
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 78
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                #24
                                                Chyba od tego zacznę, bo szukanie i robienie czegos na siłe jest strasznie kosztowne w tych silnikach

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #25
                                                  Zwracam niesmiało uwage ze rurka pokazana na rysunku łaczy EGR z chlodniczką spalin... :wink:
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...